Afdrukken

Gears of War 2 (Xbox) review

Geschreven door St3fz0rtj3 op 07 maart 2011.

gears of war 2Het vervolg op het bloedstollende Gears of War, dat al een tijd geleden als 'nieuwkomer' de markt op kwam. Xbox 360 stond op z'n kop, en vooral de uitgewerkte versie van Co-Op single-player was nog ongekend. Zou het tweede deel zorgen voor een vergelijkbaar aantal uren aan non-stop slachtpartijen?

Locust of je leven !

Het bekende 'Monster vs. Mens'-concept was al bekend, geen nieuw wiel. Toch is het de kunst om wéér zon sci-fi game goed te interpreteren. Toch sloeg de uitkomst van Gears of War in als een bom. Zal het vervolg even sterk zijn? In Gears of War 2 zijn de ontwikkelaars Microsoft Game Studios verder ingegaan op het 'easy gameplay'. Kort gebonden, krijg je in een soort 'skirmish' telkens een sterkere golf van creeps op je af. Ook het verhaallijn gaat verder van waar het gebleven was. Monsters zijn namelijk nooit hélemaal verdwenen, de manier waarop is alleen een beetje 'flauw'. Wellicht te makkelijk gedacht, na zon kaskraker?

Kow-Op?

Het misschien wel belangrijkste aspect in Gears of War is ook in deel twee te vinden. Met z'n allen op de bank, in het donker terwijl de bazooka's om je oren vliegen en hier en daar een kettingzaag door je team-mates word gejaagd. Ook dit is mogelijk, gelukkig qua beeld-verdeling wat eerlijker, waardoor men niet in compleet vreemde standjes hoeft te zitten om een strakke gameplay te hebben.

Kogelregen of hakken & zagen.

Na een aantal nieuwe gezichten in de verhaal-lijn, ontbreekt natuurlijk alleen nog een gezond pak vuurkracht. Behalve de standaard Lancer Machine Gun, shotgun en sniper heb je nu toegang tot: Scorcher een vlammenwerper, De Mortar die een regen van explosieven laat neerdalen, De Mulcher een soort alien-minigun en een overpowered revolver genaamd Boltok. Al met al, mogen we niet klagen met dit nieuw setje locust-voer.

Conclusie

Óf Gears of War 2, die meer als 'toevoeging' aanvoelt de volle pond waard is .. betwijfel ik. Dat hij voor bijna ongekende warfare zorgt weet ik wél zeker. Kijkend naar de voortgang van de briljante verhaal-lijn, extra wapens en maps mogen we toch vrij tevreden zijn. Een tussenoplossing voor de wachtrij naar GoW 3? Ja, maar wel geslaagd.